Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(241)
Forma i typ
Książki
(236)
Publikacje fachowe
(48)
Poradniki i przewodniki
(38)
Publikacje naukowe
(34)
Publikacje dydaktyczne
(26)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Pliki i bazy danych
(5)
Programy komputerowe
(5)
Filmy i seriale
(1)
Książka
(1)
Proza
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(311)
wypożyczone
(65)
Placówka
Tarnów wypożyczalnia
(70)
Tarnowska Szkoła Wyższa
(2)
Tarnów multimedia
(6)
Tarnów czytelnia
(58)
Bochnia wypożyczalnia
(86)
Bochnia multimedia
(1)
Brzesko wypożyczalnia
(68)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
(85)
Autor
Okuniewski Juliusz
(25)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(13)
Milewski Stanisław
(12)
Kranowitz Carol Stock
(11)
Attwood Tony (1952- )
(9)
Grandin Temple (1947- )
(9)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(7)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(7)
Masłowska Katarzyna
(6)
Bogdanowicz Marta
(5)
Attwood Tony
(4)
Baker Jed
(4)
Błeszyński Jacek
(4)
Błeszyński Jacek J
(4)
Domagała Aneta
(4)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(4)
Skowrońska Emilia
(4)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(4)
Ayres A. Jean
(3)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(3)
Baczała Ditta
(3)
Baker Jed E
(3)
Bereda-Rosołek Katarzyna
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Gray Carol (1952- )
(3)
Griffin Simone
(3)
Hénault Isabelle (1973- )
(3)
Jaroszewski Karol
(3)
Kalka Dorota
(3)
Mańkowska Beata (psycholog)
(3)
Muzyka-Furtak Ewa
(3)
Panfil Katarzyna (1986- )
(3)
Panknin Harald
(3)
Sandler Dianne
(3)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(3)
Speck Otto
(3)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(3)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(3)
Arnwine Bonnie
(2)
Bednarczuk Beata
(2)
Bochenek Emilia
(2)
Borkowska Maria (pediatra)
(2)
Delaney Tara
(2)
Elsässer Urban
(2)
Giers Magdalena
(2)
Gray Carol
(2)
Jaśkowiak Mateusz
(2)
Jodzis Daria
(2)
Jurek Anna
(2)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(2)
Kamińska Barbara
(2)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(2)
Kipp Katherine
(2)
Knapp Julie
(2)
Krzyszkowski Grzegorz
(2)
Kuczkowski Jerzy
(2)
Kuleczka-Raszewska Maria
(2)
Kusiak Krystyna
(2)
Lillard Paula Polk (1931- )
(2)
Luchowski Maciej
(2)
Markowska Dorota
(2)
Melillo Robert
(2)
Miller Lucy Jane
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Moran Paddy-Joe
(2)
Newman Joye
(2)
Niesłuchowski Wiesław
(2)
Ordetx Kristina
(2)
Porter Joseph
(2)
Reid Gavin
(2)
Sher Barbara (1943- )
(2)
Sorensen Patricia
(2)
Strassmeier Walter
(2)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(2)
Timmins Siobhan
(2)
Trusiewicz Marlena
(2)
Turnbull Carolline
(2)
Voss Angie
(2)
Wasilewska Anna
(2)
Wilde Kate
(2)
Willey Liane Holliday (1959- )
(2)
Wyczesany Janina
(2)
Węsierska Katarzyna
(2)
Zielińska Monika
(2)
Albers Hill Barbara
(1)
Amann Amber
(1)
Andrews June
(1)
Aquilla Paula (1963- )
(1)
Atwood Tony
(1)
Badorrek-Hinkelmann Anna
(1)
Balzer-Martin Lynn
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Baniel Anat
(1)
Barber Karra M
(1)
Beatrici Riccardo
(1)
Berman Tali Field
(1)
Bidzan Mariola
(1)
Biel Lindsey
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Blotevogel Monica
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(56)
2010 - 2019
(183)
Okres powstania dzieła
2001-
(116)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(133)
nieokreślony (s.l.)
(108)
Język
polski
(131)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(42)
Nauczyciele
(26)
Logopedzi
(21)
Terapeuci zajęciowi
(15)
Terapeuci
(10)
Psycholodzy
(9)
Pedagodzy
(7)
Pedagodzy specjalni
(6)
Studenci
(6)
0-5 lat
(4)
6-8 lat
(4)
9-13 lat
(4)
Dzieci
(4)
Lekarze
(4)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(4)
Osoby z autyzmem
(4)
Psychoterapeuci
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Przedszkola
(3)
Terapeuci pedagogiczni
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Chorzy z afazją
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Młodzi dorośli
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Neurolodzy
(1)
Neurologopedzi
(1)
Osoby z ADHD
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Szkoły średnie
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Dziecko autystyczne
(50)
Autyzm
(36)
Logopedia
(29)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(27)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(26)
Dziecko
(25)
Mowa
(25)
Integracja sensoryczna
(18)
Zespół Aspergera
(18)
Dziecko z zespołem Aspergera
(14)
Kompetencje społeczne
(14)
Dysleksja i dysgrafia
(12)
Jąkanie
(12)
Leczenie
(11)
Osoby z autyzmem
(11)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(11)
Zaburzenia mowy
(11)
Dzieci
(10)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(10)
Słuch
(10)
Zmysły
(10)
Czytanie
(9)
Gry i zabawy ruchowe
(9)
Pisanie
(9)
Terapia logopedyczna
(9)
Afazja
(8)
Diagnoza logopedyczna
(8)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(8)
Pedagogika specjalna
(8)
Uczenie się
(8)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Gry i zabawy
(7)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(7)
Terapia zabawą
(7)
Wychowanie
(7)
Zaburzenia zachowania
(7)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(7)
Dotyk
(6)
Kompetencje komunikacyjne
(6)
Komunikacja interpersonalna
(6)
Metody nauczania
(6)
Młodzież
(6)
Osoby z zespołem Aspergera
(6)
Profilaktyka zdrowotna
(6)
Stres
(6)
Wzrok
(6)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(6)
Zachowanie
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Komunikacja werbalna
(5)
Komunikacja wspomagająca
(5)
Nauczanie
(5)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Poradniki
(5)
Radzenie sobie ze stresem
(5)
Samodzielność
(5)
Terapia behawioralna
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Zaburzenia autystyczne
(5)
Dziecko trudne
(4)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Język dziecka
(4)
Kinezyterapia
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Korekcja mowy
(4)
Mózg
(4)
Nastolatki
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Osobowość
(4)
Pamięć
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Skala Ryzyka Dysleksji
(4)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(4)
Sprawność motoryczna
(4)
Terapia narracyjna
(4)
Wypalenie zawodowe
(4)
Aktywność fizyczna
(3)
Arteterapia
(3)
Badania naukowe
(3)
Choroba Alzheimera
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dyspraksja
(3)
Dyzartria
(3)
Dziecko jąkające się
(3)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(3)
Echolalia
(3)
Emisja głosu
(3)
Foniatria
(3)
Gniew
(3)
Komunikacja niewerbalna
(3)
Lęk
(3)
Metoda Montessori
(3)
Metodologia
(3)
Motoryka mała
(3)
Niemowlę
(3)
Niepełnosprawność intelektualna
(3)
Temat: czas
2001-
(11)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Finlandia
(1)
Tczew (woj. pomorskie)
(1)
Gatunek
Poradnik
(68)
Podręcznik
(20)
Opracowanie
(19)
Praca zbiorowa
(12)
Monografia
(6)
Materiały pomocnicze
(4)
Poradniki
(3)
Poradniki [Typ publikacji]
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Synteza
(3)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Gry i zabawy dziecięce
(2)
Raport z badań
(2)
Biografia
(1)
Film edukacyjny
(1)
Film polski
(1)
Gry i zabawy
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Monografie [Typ publikacji]
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Rejestracja filmowa
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(70)
Psychologia
(61)
Medycyna i zdrowie
(41)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(8)
Językoznawstwo
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Rozwój osobisty
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
241 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100 978 (1 egz.)
(dostępność ok. 14.03.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 661 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja dotyczy zagadnienia integracji sensorycznej (SI) i jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli i rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD – Autism Spectrum Disorder) i z innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju (PDD – Pervasive Developmental Disorders). Autorki – terapeutki zajęciowe z wieloletnim stażem – tłumaczą zawiłości teorii SI i funkcjonowania układów sensorycznych oraz prezentują zalety terapii zajęciowej. Książka ma także wymiar praktyczny – przedstawiono w niej technikę masażu Wilbarger i zasady konstruowania diety sensorycznej oraz scharakteryzowano sprawdzone strategie radzenia sobie z dysfunkcjami SI. Yack, Aquilla i Sutton skonstruowały także listy kontrolne ułatwiające diagnozę trudności dzieci z ASD i PDD, a w ostatnim rozdziale opisały, jak samodzielnie wykonać przydatne w terapii SI akcesoria i sprzęty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108 656/DF (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Książka ta nie zawiera wnikliwych wyjaśnień ani list kontrolnych opracowanych z myślą o diagnozowaniu zaburzeń przetwarzania sensorycznego. Jest w niej za to mnóstwo wesołych i niedrogich zabaw sensorycznych, które można szybko przygotować i po których można szybko posprzątać w domu lub w ośrodku. Książka zawiera również informacje o tym, w jaki sposób można uzyskać pomoc dla dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39 242 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104 463 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35 921, 35 842 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przewodnik po życiu na świecie dla osób z zespołem Aspergera Książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! to niezastąpiony zbiór porad sformułowanych przez znane osoby z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym i kierowanych do innych osób ze spektrum. Każdy z 17 rozdziałów poświęcony jest konkretnym trudnościom towarzyszącym ASD, które rozpoznano na podstawie nowatorskiego badania przeprowadzonego przez dr. Tony’ego Attwooda, Craiga Evansa i Anitę Lesko. Autorami porad są między innymi dr Temple Grandin i dr Stephen M. Shore, a każdy rozdział kończy się szczegółowym i życzliwym komentarzem dr. Tony’ego Attwooda. Publikację uzupełniają barwne reprodukcje prac plastycznych wykonanych przez artystów z autyzmem. Książka stanowi źródło wiedzy, a także nadziei – to pozycja obowiązkowa dla rodziców i terapeutów osób z zespołem Aspergera lub autyzmem wysokofunkcjonującym. „Mentorzy wypowiadający się na kartach tej książki przydają wagi naszym zmaganiom, przywołując swoje osobiste przeżycia, które do głębi współgrają z moimi własnymi trudnymi doświadczeniami. Udzielając nam pozytywnych i praktycznych rad, mentorzy przygotowują nas do stawienia czoła problemom, które napotykamy w wielu sferach naszego codziennego życia. Każda osoba z zespołem Aspergera powinna zaopatrzyć się w ten doskonały przewodnik!” - Barb Cook, redaktor naczelna "Autism Aspergers Network Magazine" i współzałożycielka Australian Autism Aspergers Network Inc. „Przejrzysta, spójna, sprawnie ustrukturyzowana i łatwa w odbiorze książka My daliśmy radę, Tobie też się uda! jest przystępnym kompendium mądrości życiowych, zebranych przez doświadczone osoby z zespołem Aspergera oraz ich pełnych poświęcenia orędowników, którzy pomogli im uwierzyć we własne siły. […] Zbiór rozprawia się z najpoważniejszymi problemami, z jakimi we współczesnym świecie mierzą się osoby z zespołem Aspergera, i oferuje przedstawicielom kolejnych pokoleń długo wyczekiwaną instrukcję pełną pomysłów, strategii oraz wiedzy, które sprawią, że pełni wiary w siebie będą podążać swoimi różnorodnymi drogami. - Donna Williams, autorka książek, artystka, konsultantka w dziedzinie autyzmu oraz prelegentka
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 091 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 565 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (25 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33 311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny. Tony Attwood i Michelle Garnett – eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem – przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób. Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111 584 (1 egz.)
Bochnia wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32 214 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43550 (1 egz.)
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37 992 (1 egz.)
(dostępność ok. 01.06.2024)
Książka
W koszyku
Niniejsza książka jest przeznaczona dla wszystkich zainteresowanych zespołem Aspergera (ZA) - psychologów, terapeutów, rodziców i osób z tym zaburzeniem. To lektura obowiązkowa także dla nauczycieli, szczególnie przedszkola i edukacji wczesnoszkolnej. Autor porusza istotne zagadnienia dotyczące diagozy i funkcjonowania ludzi z ZA, opisuje ich trudności, ale także podkreśla mocne strony - wprowadza nas w niezwykły świat osób o innej wrażliwości, zwłaszcza społecznej. Wnikliwe obserwacje i doniesienia kliniczne zilustrowano opisami przyoadków i wypowiedziami ludzi z ZA. Zespół Aspergera. Kompletny przewodnik przedstawia niezwykłą wartość zarówno dla teoretyka, jak i parktyka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 951 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie 3, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2020. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43 933 (1 egz.)
(dostępność ok. 06.06.2024)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103 598 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 30 590 (1 egz.)
(dostępność ok. 16.05.2024)
Książka
W koszyku
Dziecko a integracja sensoryczna / A. Jean Ayres ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie IV. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2023. - 231 stron : ilustracje ; 30 cm.
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 451 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Bochnia wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 30 593 (1 egz.)
(dostępność ok. 09.05.2024)
Książka
W koszyku
Zasadniczą częścią książki Jeda Bakera, znanego specjalisty w dziedzinie terapii, autora między innymi cenionego Ilustrowanego podręcznika umiejętności społecznych, są lekcje pozwalające młodemu człowiekowi z autyzmem bądź zespołem Aspergera wykształcić kompetencje przydatne na co dzień. Umiejętności te są związane z konkretnymi sytuacjami, z jakimi wszyscy stykamy się w dorosłym życiu. Dotyczą takich obszarów, jak: • rozmowy oraz komunikacja niewerbalna – jak należy się witać i przedstawiać, inicjować rozmowę i kulturalnie zmieniać jej temat oraz rozpoznawać nieoczywiste sygnały dawane przez rozmówcę; • radzenie sobie ze złością i lękiem – jak rozpoznać czynniki wywołujące gwałtowne emocje i co zrobić, by je zneutralizować, a także jak przeciwdziałać sytuacjom, w których ujawniają się fobie; • budowanie i podtrzymywanie przyjaźni oraz randki – jak nawiązywać bliższe relacje z innymi ludźmi, a przy tym szanować ich prywatność, oraz jak i gdzie poznawać nowe osoby; • radzenie sobie z wymaganiami szkolnymi i rodzinnymi – jak rozwiązywać konflikty w domu i szkole oraz w jaki sposób korzystać z udogodnień przysługujących osobom z zaburzeniami; • zatrudnienie – jak znaleźć pracę i poradzić sobie z wymaganiami stawianymi przez przełożonych, a także jak dobrze wypaść podczas rekrutacji; • finanse – jak zarządzać swoimi pieniędzmi i racjonalnie planować wydatki; • transport – jaki sposób przemieszczania się wybrać oraz jak korzystać z komunikacji publicznej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 012 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43 746 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. B 9 145 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik dla trenerów umiejętności społecznych autorstwa cenionego psychologa Jeda Bakera to 70 lekcji i ćwiczeń dla dzieci i młodzieży z deficytem umiejętności społecznych. Poprzedzone przystępnym omówieniem, praktyczne porady z pewnością przydadzą się w czasie treningu umiejętności społecznych ? w grupie, ale też w domu z rodzicem, na spotkaniu z rówieśnikami czy w środowisku szkolnym. Propozycje lekcji zostały wzbogacone m.in. o: katalog umiejętności społecznych ? pomoc do diagnostycznej oceny umiejętności społecznych przyszłego uczestnika treningu i opracowania indywidualnego programu nauczania przykładowe plany pracy w grupie treningowej omówienie strategii kontroli zachowania, które warto wykorzystać podczas prowadzenia grupy oraz gdy trzeba się uporać z trudnymi zachowaniami przejawianymi w domu i szkole karty umiejętności pokazujące, czego należy uczyć, i służące jako przewodnik dla osoby prowadzącej trening umiejętności społecznych kilkadziesiąt arkuszy ćwiczeń zawierających propozycje aktywności, które pozwolą wykorzystać umiejętności w praktyce ? a co za tym idzie ? wspierać ich generalizację w domu i szkole. Jeśli szukacie naprawdę skutecznego treningu umiejętności społecznych, to właśnie go znaleźliście! Jed Baker oparł ten długo i niecierpliwie oczekiwany poradnik na doświadczeniach z prowadzonymi przez siebie grupami treningowymi, które odnoszą ogromne sukcesy. Znajdziecie tu wszystko ? począwszy od oceny diagnostycznej i strategii stosowanych w treningu umiejętności społecznych, przez generalizację umiejętności, kontrolę zachowania, aż po często niedoceniane znaczenie akceptacji rówieśniczej, nad którą pracujemy podczas treningu uwrażliwiającego. Natomiast trzon książki to 70 lekcji, z których każda zawiera omówienie odrębnej umiejętności i ćwiczenia służące do jej doskonalenia. Trening obejmuje praktycznie każdą sytuację społeczną, jaka tylko przyjdzie wam do głowy. Książka Bakera to pozycja absolutnie obowiązkowa w biblioteczce każdego rodzica i specjalisty zajmującego się osobami z zespołem Aspergera! Lori Shery, prezeska i współzałożycielka organizacji ASPEN
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110 360 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce Pokonać dziecięce ograniczenia Anat Baniel przedstawia, jak można poprawić funkcjonowanie młodego mózgu. Autorka oraz wyszkoleni przez nią terapeuci pracują z dziećmi z różnorodnymi deficytami: z zaburzeniem ze spektrum autyzmu, porażeniem mózgowym, zaburzeniami genetycznymi, ADD (zespołem deficytu uwagi), ADHD, zaburzeniami odżywiania, urazami splotu ramiennego, kręczem szyi i niezdiagnozowanymi zaburzeniami rozwojowymi. Do każdego dziecka podchodzą holistycznie, traktując je jako odczuwającą i myślącą istotę ludzką. Pracę Anat Baniel aprobują lekarze i naukowcy z całego świata.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Tarnów czytelnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109 441 (1 egz.)
Brzesko wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44 109 (1 egz.)
(dostępność ok. 05.06.2024)
Książka
W koszyku
W okresie dorastania rozwój społeczny i status dziecka w grupie rówieśniczej mają kluczowe znaczenie. Nastolatkom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) interakcje społeczne nie przychodzą naturalnie, więc młodzi ludzie często potrzebują wsparcia, by nauczyć się, jak postępować. Książka Menu umiejętności społecznych i życiowych prezentuje przystępne strategie, które pomogą nastolatkom z ASD nawiązać kontakt i zbudować więź z innymi osobami w domu, w szkole, w pracy, a także podczas spotkań ze znajomymi oraz w trakcie codziennych interakcji z sąsiadami. Wykorzystanie schematu menu pozwala łatwiej rozpoznać trzy etapy każdej interakcji: jej rozpoczęcie („przystawkę”), rozwinięcie („danie główne”) i zakończenie („deser”). Liczne kwestionariusze, szablony i przykładowe scenariusze społeczne zachęcą uczniów do przemyślenia odpowiedzi oraz do rozważenia, jak druga osoba mogłaby zareagować na ich słowa. Przećwiczenie prostych strategii i rozwiązanie zestawu codziennych zadań społecznych korzystnie wpłynie na ocenę własnych możliwości, zwiększy pewność siebie i rozwinie umiejętności życiowe osób z ASD. Książka będzie przydatnym narzędziem dla wszystkich nastolatków i młodych dorosłych z trudnościami w inicjowaniu i podtrzymywaniu interakcji społecznych, a także dla ich rodziców, nauczycieli oraz terapeutów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dąbrowa Tarnowska wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39 390 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej